Tokyo dag 5: Fish Market en meer ........ Vis

9 juni 2015 - Tokyo, Japan

Tokyo dag 5: Fish Market en meer ...... Vis !!!!!

Rond de klok van 8.30 uur liepen we op de Tshukiji Fish Market. Wat een indrukwekkende visafaslag. Een aan al bedrijvigheid. We zijn de markt gewoon opgelopen en vanaf toen keken we ons ogen uit.

Wat een diversiteit aan vis. Ook vis die Jeroen herkent en Nic kent. Maar, ook soorten die je bij ons niet ziet. De kogelvis. De inktvis als inktvis en niet de ringetjes die wij kennen. Maar diep rood gekleurd. Geoduck (zwanenhals mossel). Naast de levende aal had je ook de glasaaltjes en  schildpadden. Veel Yellowfin Tuna. Zwaardvis. Alle soorten schelpdieren en garnalen en zo veel meer. Geweldig om te zien.

Volgens de informatie wordt hier per dag zo'n 2000 ton vis verwerkt. En verwerkt met af toe messen die groter zijn dan de Japanner zelf. Alles wordt gebruikt en liever niet weggegooid dus zo zie je een enorme vissekop met de ogen van zijn vriendjes er naast. Gaaf om gezien te hebben.

Vervolgens naar de Outside Market met alle voedselkraampjes
@ Jaap en Marian: ook bij ons loopt het water de hele dag uit onze mond. Maar hier is het de hele dag door etenstijd. Ontbijt bij diverse kraampjes:
Amuse:  Snowcrab (!!!!)
Voorgerecht: schelp met coquille, tonijn en zee-egel.
Hoofdgerecht: mix plateau van sushi en shasimi
Nagerecht: Bentobox tonijn (tartaar ,normaal, medium fat en fat en vooral die laatste. Vette tonijn echt lekker.

Vervolgens met de metro naar Akihabara District. Het elektronica centrum van Tokyo. Ook hier druk en overal muziek. Eerst naar een Maid café . Een café waar je door hele vrolijke serveersters wordt bediend. Op het menu staat bij stap 1: laat je nare gedachten en zorgen achter en kom binnen. En het klopt, binnen 5 minuten lagen we in een deuk. Waarom? Geen idee. We moesten meeklappen, kregen een kattendiadeem op, of we ook de miauw miauw wilde doen. Zo staan we dus ook op de foto. Je vuisten bij je ogen en draaien en dan miauw ......... Ik denk dat veel lezers nu denken: ja en nu ? Je moet dit gewoon meemaken. Het beren ijsje en het konijnen ijsje was best lekker. Ook weer meegemaakt.

Het district zelf was druk en gevuld met winkels. Her en der naar binnen gegaan en daarna een café opgezocht. Effe rust. Vervolgens de trein en metro naar Takadanobaba. Je door Tokyo verplaatsen gaat geweldig en alles sluit op elkaar aan. Max. 3 minuten moten wachten op een andere metro.

Even voor opening waren we weer bij het restaurant van 2 dagen geleden. Nog geen rij en nog gesloten. Ze zagen ons en herkende ons dus we mochten naar binnen. Nadat Jeroen had verteld hoe we aan hun adres waren gekomen en dat hij zelf ook een chef was, konden. We niet meer stuk. Een schaaltje met van die Dumpling on the house. Vervolgens was het menu iets aangepast. Maar nieuw of al eerder gegeten het was weer heerlijk. Vooral de rijst met gamba's. Restaurant Muro staat in onze top 10.
Metro in en vervolgens de JR Trein naar Akihabara. Dit keer spits. Bij de treinen staan ze keurig achter elkaar in de rij om in te stappen. Dus keurig wachten tot je de metro of trein in mag. En soms stap je uit en sluit weer achteraan om weer in de metro te stappen. Druk? Kennelijk spitsuur. Want niemand koner bij en de deur hing net dicht. Gelukkig was het er warm !!!

Even de NEON aanschouwd en nog een paar winkels in en uit gegaan. Veel apparatuur en veel manga. Vanuit daar naar de metro en naar onze knusse kleine hotelkamer. Mooi dag vandaag (zie foto's, dit is maar een paar van de hoeveelheid van vandaag).

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Het Powerblok:
    9 juni 2015
    Kreeg ik toch zo maar een meldingen van nieuwe reisverhalen, handig Nic haha!

Wat super zeg allemaal, wauw! Een beetje jaloers ben ik wel. Geniet!

Liefs Fieke
  2. Jan:
    9 juni 2015
    ook zoute haring leuk pa
  3. Dennis en Janine:
    9 juni 2015
    Heb nu pas de reisverhalen gelezen, klinkt tot nu toe erg leuk.
    Vooral de vismarkt ziet er lekker uit, brrrr.
    Veel plezier nog daar.