Tokyo dag 6: Senso-Ji Tempel, Kitchen Town en de Haven

10 juni 2015 - Tokyo, Japan

Tokyo dag 6: via Senso-Ji naar Kitchen Town en de Haven

Laat wakker vandaag maar met blauwe lucht op weg naar de Senso-Ji Tempel.
Deze tempel is de oudste en populairste tempel van Tokyo. En dat klopt, we waren niet de enige. Onder de thunder gate door (geen idee waar de naam vandaan komt) naar de Nakamise-dori. Een markt met allemaal kleine stalletjes waar we wat souvenirs hebben gekocht. De tempel zelf zag er mooi uit. Soms zie je in het midden van de straat een tempel en dat is een aparte verschijning tussen de gebouwen in Tokyo. Rustig terug gelopen en vervolgens op zoek naar Kappabashi-dori.

Dit noemen ze ook Kitchen Town. Voor de horeca mensen onder de lezers, een hele lange straat met aan beiden kanten winkels met keukenspullen. De Hanos maar dan alleen voor keukenspullen geen eten. Van kleine schaaltjes tot hele ijsco karren. Paar mooie schaaltjes gescoord. Nog wat voor Jeroen zijn werk en de sushi magneetjes voor op het souvenir bord. Een hele winkel met alleen nep eten op schaal of los. Deze staan in het raam bij veel restaurants zodat je kan zien wat je kan eten.

Halverwege vroegen we waar we konden eten. Rechts en dan .... Ja we zouden wel zien. Zo als zo vaak bij ons, als de eerste indruk goed is, naar binnen stappen. En weer was het eten goed. Monjya: hoe leg je dat uit? Kies net als bij de pizza je ingrediënten en bak deze even op de Teppanyaki plaat in het midden van de tafel. Maak van dit een rondje en giet in het midden een mix van water, tempura bloem en kruiden. Als het water is verdampt om roeren en ..... Genieten. We horen vaak dat het bij ons over eten gaat maar ja, ben getrouwd met een kok en we houden van lekker eten. Maar we waren nog niet klaar. Nog 2 Japanse pannenkoeken . Je kiest hier je ingrediënten en dat tezamen met ei en tempura wordt .... Een Pannekoek. Heerlijk !!!! En een gezellig tentje.

Na Kitchen Town naar het water gelopen en de Tokyo Water Bus naar Hinode Station. Een boottochtje van 40 minuten langs de skyline van Tokyo en op het einde een mooi uitzicht op de Haven van Tokyo. Lekker even zitten, om je heen kijken en niets doen. Vooral Jeroen zijn knie vind dat prima. Ik heb er niet veel over geschreven en Jeroen laat zich niet kennen. Voordat we weg gingen heeft hij pijnstillers gehaald via de dokter. Maar deze helpen alleen tegen de pijn en dan nog niet helemaal. Volgens ons is de knie niet alleen overbelast, maar wat wel..... Goed, elk nadeel heeft zijn voordeel: rustig aan doen, niet te snel lopen. de metro heeft vaak lange trappen maar dan af en toe de lift ipv trap. En als je alles op je gemak doet dan zie je ook meer dan dat je er snel voorbij loopt. Maar goed, als we thuis komen eerst naar de dokter.

Via Ropongi terug naar het hotel en weer lekker gegeten bij het restaurantje van 2 dagen geleden. Zij vonden het ook gezellig dat we er weer waren. En bijna vergeten maar ook kunnen afstrepen: Sake !!! Mooie afsluiting van deze dagen.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Muriël:
    10 juni 2015
    Wat ziet alles er weer lekker uit en het klinkt ook zo goed! Japan/Tokyo staat nu zeker op mijn to go lijstje :)
    Balen dat Jeroen z'n knie niet opknapt, hopelijk wordt het ook niet erger en kunnen jullie de vakantie nog lekker afmaken. Veel plezier nog!
  2. Martijn:
    10 juni 2015
    Leuk om jullie verhaal te lezen. Genietse.
  3. Gerrit en thea:
    11 juni 2015
    Leuke verhalen en foto's we genieten weer mee.