Tokyo dag 4: Foetsie ..... ???

8 juni 2015 - Tokyo, Japan

Tokyo dag 4: Foetsie .....???

De wekker stond vroeg daar we om 7.40 werden opgehaald bij het Royal Park Hotel. Na een bak koffie op weg en na wat andere hotels waren we rond 08.45 ingecheckt voor de dagtrip naar Mount Fuji.

De eerste stop was bij het Visitors Center, een korte stop voor info en souvenirs. Vervolgens door naar station 5. Het hoogste wat je mag komen met de auto in het klim seizoen. Het zag er uit als een klein bergplaatsje. Maar de berg: Mount Fuji was foetsie. Er hing heel veel mist en het was zo'n 9 graden.

Wat rond gelopen en een Good Luck Bell gekregen nadat we een man ons 3 x met een belletje op ons schouder sloeg. Verder weinig te vertellen want er was veder niets te zien. Dus de bus weer in op weg naar de Lunchstop. De tafels waren al gedekt en was perfect verzorgd. Kip, fruit, rijst, tempura groenten en garnaal en noodles. Was heerlijk!!!

Na de lunch de boot op en een stukje varen over meer Anshi. Ook hier was het mistig. Goed laatste kans was de kabelbaan naar boven op een berg waarvan ik de naam niet heb onthouden. En in de Cabletram zagen we al een glimp van jawel: Mount Fuji. Boven naar een mooi uitzicht punt gelopen en als de wolken even weg waren zagen we de top van Mount Fuji. En ook hoe mooi Japan kan zijn. Het leek een klein dorp maar bleek een groot eiland. Verder rook het naar rotte eieren maar dat komt omdat het een vulkaan is.

Al met al een prima trip. De bus heeft ons afgezet bij een treinstation (naam niet voorhanden). We gaan terug met de Shinkansen ook wel Bullet Train genoemd. Er reden een paar langs, ja dat gaat hard. De trein rijdt zo'n 320 km per uur en in 37 minuten exact met 1 tussenstop kwamen we aan in Tokyo.

Met de metro richting Hotel om daar bij een restaurant teruggaan eten dat Jeroen op internet had gevonden. Horse Meat Sakaba Bakuro. Voortreffelijk gegeten. En ook zij waren blij met ons daar we volgens onze vertaling 2 hun beste gerecht bestelde: outsider grille Horse Meat. Sorry voor de paardenliefhebbers maar dit was lekkerdere dan koe. Dus ook na vandaag gaan we moe maar voldaan ons bedje in.

Even onze recatie op de reacties.
De Bentobox hebben we nog niet gekocht. Althans, hij was uitverkocht anders was dat onze lunch gisteren geweest. Maar Martijn wat niet is kan nog komen.
Yoyogi Park was een mooi park om te hardlopen. Maar nee Kim, onze hardloop schoenen staan thuis en ik denk dat Jeroen nog wel even geblesseerd is. Het wordt er niet beter op namelijk.
Micha & Wendy: Qua eten .... We kunnen hier wel gaan wonen maar dan heeft Danny (Tan) geen gasten meer. Hahaha. We moeten de sweets nog proberen Danny. Maar je hebt niets te veel gezegd.
En Gert, rustig aan doen ? Wordt moeilijk, te veel te zien en te veel te ontdekken. De ontdekkingsreis gaat verder Jaap.
En bedankt voor de reacties ook als ik je niet hebt genoemd.

En mam en Claudia: blij te horen dat alles goed gaat net de katten!!!!!!!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Wop:
    9 juni 2015
    Ik lees mee hoor!!! Ik versta alleen geen Japans... ;-)