Tokyo dag 3: Van rust naar druk naar Piss Alley

7 juni 2015 - Tokyo, Japan

Tokyo dag 3: Van rust naar druk naar Piss Alley

Om 9 uur zaten we in de metro op weg naar Meiji Shrine. Deze tempel is gebouwd in 1920. Vooral met oud en nieuw komen hier veel Japanners naar toe om good luck te wensen voor het nieuwe jaar.

Het ligt midden in de stad omgeven door groen. Toen we de poort doorliepen werd het meteen rustig. Bij de tempel zelf was het iets drukker. Eerst langs de waterbakken (ik weet niet hoe ze het noemen). Maar je wast eerst je ene en dan de ander hand en neem je een slok van het water. Een ritueel voor je de tempel betreed.

We hadden geluk: 2 bruidsparen. Ook een ritueel om te zien en hoe stil dat gaat. Bij de tempel zelfs mochten geen foto's gemaakt worden maar je kon door geld in een bak te gooien. En vervolgens 2 x buigen 2 x klappen en 1 buigen, je respect aan de tempel tonen.

Nadat we langs de mooie bonsai bomen zijn gelopen ( de oudste is 300 jaar) het park uitgelopen en bij het restaurant ons ontbijt van rijst met garnaal en nog een vis, augurk in het zuur en miso soep, genuttigd. Wij kunnen best wennen aan zo'n ontbijt.

Verder het park uitgelopen en meteen links het volgende park ingelopen. Yoyogi Park. Je kan het vergelijken met het Vondelpark maar dan wel net effe wat anders. Wij denken dat ze hier zo klein wonen dat je thuis je kont niet kan keren dus waar ga je dansen ? In Yoyogi!!! Alleen of met z'n allen. Met stokken of zonder. Maar allemaal zonder muziek.

Aan het begin van het park  biertje en cola gekocht en midden in het park gaan zitten en mensen kijken. Heerlijk in de zon en zo'n 24 graden. We zagen aan de overkant veel activiteit en zijn even gaan kijken. In het olympisch stadion van 1964 trad Cirque de Minuut op een muziekband. Maar qua verkleden leek het wel of de toppers er traden. Thema : paars, wit en rose.

Om 13.00 zou de Rock & Roll beginnen. Echter, de Rock a Billies waren wel in het park waren maar geen muziek. We besloten door te lopen naar het Harajuku District alwaar je Lolita's kan vinden. Helaas hebben we er niet veel gezien. De winkelstraat laat zien wat de huidige mode is. Wel, ..... Laat ik het zo zeggen anders als hier en qua combinaties: alles mag. En wat een verschil met 500 meter verder  op in het park. Druk!!!!

Nadat we een soort poffertjes van inktvis hadden geprobeerd richting Shibuya. We stapte uit de metro en ook hier was het druk. We liepen richting exit 8. Het is handig om te weten waar je er uitmoet om omlopen te voorkomen. En zo stonden we op het plein met het beroemdste kruispunt van Tokyo. Overgestoken zonder elkaar kwijt te raken en bij de Starbucks een bakkie gescoord. Trap op en perfecte plekken bij het raam. Zie video en foto's. Het duurt een minuut en dan gaan de stoplichten weer op rood en elke keer als de voetgangers mogen is het druk met oversteken. Vietnam was apart maar deze kruising ook.

Na de koffie wat gewinkeld. Kit Kat met Oreo's koekjes en Kit Kat Cheescake gevonden. Die met wasabi nog niet. Ze hebben hier veel aparte snoep en chips. Althans dat denken wij zonder vertaling. Cafeetje opgezocht en een biertje gedaan voordat we richting Piss Alley gaan.

Het woord zegt het al maar dat was wel vroeger. een kleine steeg waar vroeger de behoefte werd gedaan maar nu allemaal kleine inhammen bevat met restaurantjes. Met de nadruk op "je". Tussen de 8 en max 12 plaatsen op een zo klein mogelijke ruimte. En het eten ? Echt lekker. Dit keer diverse soorten varken. Ja .... Gewoon lekker. Via de app vroeg Danny (Tan) of we lekker eten in Japan. Volmondig Ja!!!!

Nu lekker slapen. Wekker staat vroeg ivm de dagtrip naar Mount Fuji.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Wendy:
    7 juni 2015
    Wat fijn dat jullie het naar je zin hebben en goed om te weten dat jullie lekker eten. Micha en Wendy
  2. Jan:
    8 juni 2015
    Sleutel gabracht bij jullie thuis ,Claudia heeft hem. Katten alles goed.Wat is dat nou een asbak bij het fornuis ?Leuke foto 's
    Gr doeiiii
  3. Gert-Jan:
    8 juni 2015
    Klinkt allemaal heel leuk. Doe je het ook een dagje rustig aan :)